Samuraj

Podążaj ścieżką samuraja...


#1 2012-06-26 08:17:44

Satsuma

Administrator

Zarejestrowany: 2012-06-25
Posty: 13
Punktów :   

Mechanika gry

Mechanika Wersja 1.0
Autor: Satsuma
Data Ostatniej Aktualizacji






I Wstęp


Samuraj to gra strategiczno-ekonomiczna. Polega ona na rozwoju militarnym i gospodarczym danego klanu. Możemy działać poprzez dyplomację, rozwój gospodarczy bądź zostawiać za sobą "spaloną ziemię". Rozgrywka rozpoczyna się w roku XVI-wiecznej, samurajskiej i feudalnej Japonii. Gracz wciela się w jeden z 10 samurajskich klanów i rozpoczyna swoje rządy.

Offline

 

#2 2012-06-26 08:27:29

Satsuma

Administrator

Zarejestrowany: 2012-06-25
Posty: 13
Punktów :   

Re: Mechanika gry

II Stanowiska


Gra Samuraj podzielona jest na poszczególne stanowiska:

Główny Administrator

Obowiązki i Prawa
-prowadzenie gry.
-reklamowanie forum.
-reprezentowanie forum.
-pilnowanie porządku na forum.
-rekrutowanie do ekipy administracji i gry.
-banowanie użytkowników.
-zdjęcie rangi użytkownikowi.
-edycja regulaminu
-edycja mechaniki
-edycja stylu,wyglądu forum.
-usuwanie wulgarnych postów łamiących regulamin.
-przestrzeganie regulaminu.
- i wiele innych mniej znaczących rzeczy.

Administrator

Obowiązki i Prawa
-prowadzenie gry.
-pilnowanie porządku na forum.
-przestrzeganie regulaminu.
-rekrutowanie do gry.
-banowanie użytkowników.
-zdjęcie rangi użytkownikowi.
-usuwanie wulgarnych postów łamiących regulamin.
-prowadzenie wojen graczy.
-możliwość prowadzenia misji dla graczy.


Moderator MP
Obowiązki i Prawa
-pilnowanie porządku na forum.
-tworzenie i aktualizacje mapy gry.
-przestrzeganie regulaminu.


Moderator M
Obowiązki i Prawa
-pilnowanie porządku na forum.
-prowadzenie i stwarzanie misji dla poszczególnych graczy.
-przestrzeganie regulaminu.

Offline

 

#3 2012-06-26 08:34:41

Satsuma

Administrator

Zarejestrowany: 2012-06-25
Posty: 13
Punktów :   

Re: Mechanika gry

III Dołączenie do gry


Chcesz dołączyć do gry to wypełnij odpowiedni wątek pod adresem:
http://www.clansamuraj.pun.pl/viewforum.php?id=27
Jeśli twoje podanie zostało przyjęte to możesz zacząć uzupełniać dział z twoim klanem według szablonów podanych w podpunkcie IV. Jeżeli twoje podanie nie zostało jeszcze sprawdzone to możesz zapoznać się z aktualną sytuacją panującą na forum. Jeżeli twoje podanie zostało odrzucone to zastosuj się do instrukcji podanej przez administratora i napisz podanie jeszcze raz.

Offline

 

#4 2012-06-26 08:59:39

Satsuma

Administrator

Zarejestrowany: 2012-06-25
Posty: 13
Punktów :   

Re: Mechanika gry

IV Fora

Po złożeniu podania w dziale Przystąpienie do gry i zaakceptowaniu go przez Administratora możemy zaczynać uzupełniać fora swojego klanu. Wyszukujemy kategorie Klany i zakładamy w swoim następujące wątki które uzupełni Administrator:

Nazwa wątku: Informacje i polityka

Klan: ( nazwa Twojego klanu np. Imagawa)
Władca: ( przewodniczący klanu, nazwa musi być w klimacie gry)
Prowincje: ( uzupełni Administrator )

Nazwa wątku: Struktura gospodarcza




Obecny budżet: 50000F 

Zyski:
z handlu - 0F

Wydatki:
Utrzymanie armii - 0F
Utrzymanie floty - 0F


STRUKTURA BUDOWLANA:
Spichlerz - 10000 żywności | +2500 żywności

Zagrody - 5
Koszary -
Stajnie -
Zakład maszyn oblężniczych -
Rynek -
Stocznie -

Nazwa wątku: Armia


Wojska lądowe:

Ilość możliwych do powołania oddziałów wieśniaków w razie ataku na klan - 500

Samuraje Yari:
Yari Ashigaru:
Naginata:
Samuraje No-Dachi:
Kensai:
Ninja:
Samurajscy łucznicy:


Kawaleria Yari:
Konni łucznicy:
Kawaleria Naginata:

Odziały z taranami:
Odziały z katapultami:

Flota:

Dwurzędowce -
Trójrzędowce -

Nazwa wątku: Działania

Działania podjęte przez (Tu pełna nazwa klanu)

Offline

 

#5 2012-06-26 09:16:39

Satsuma

Administrator

Zarejestrowany: 2012-06-25
Posty: 13
Punktów :   

Re: Mechanika gry

V Budynki


http://kozacy.in4.pl/images/bdi_austria_shipyard.gif
Stocznie
Opis: Nie można sobie wyobrazić silnej floty bez tego budynku. Tutaj woduje się dumę floty okręt wojenny jak i szare transportowce. Nie wszystkie państwa posiadają stocznie ale warto tutaj wspomnieć o możliwości zlecenia budowy swojej floty innemu klanowi. Z stoczni dostajemy również dochód z handlu: 5.000 F
Koszty: 10.000 F, 500 żywności

http://kozacy.in4.pl/images/bdi_austria_market.gif
Rynek
Opis: Wpływają one na dochody z handlu. Każda rynek dodaje 10.000 F z handlu
Koszty: 15.000 F, 1000 żywności

Spichlerz
Opis: Spichlerz to miejsce do przechowywania żywności. Wieśniacy składają tam swoje zapasy.

Zagroda
Opis: W zagrodach wieśniacy zajmują się produkcją jedzenia. Każda zagroda dostarcza 500 żywności

Koszary, stajnie, warsztat maszyn oblężniczych:
Opis: W koszarach szkoli się piechotę, w stajniach konnicę natomiast w warsztacie maszyn sporządza się tarany i katapulty.
Koszty: Koszary - 2.000 F , 300 żywności
Stajnie - 4.000 F , 600 żywności
Warsztat maszyn oblężniczych - 7.000 F, 900 żywności

http://cossacks.in4.pl/images/bdi_austria_p_gate.gif
Opis: Przeznaczony do obrony miast. Skutecznie powstrzymuje ataki nieprzyjacielskiej piechoty i konnicy. Budowla budowana jako obrona miast . Daje Dobrą przewagę w obronie ( co najmniej 2 krotną ).
Koszty: Koszty: 30 000 F, 1000 żywności

Offline

 

#6 2012-06-26 10:56:57

Satsuma

Administrator

Zarejestrowany: 2012-06-25
Posty: 13
Punktów :   

Re: Mechanika gry

VI Armia


http://mateuszte.republika.pl/Taisho.gif

"Armia to podstawa każdego z klanu bez niej nie zdziałamy nic"


Jednorazowo rekrutujemy jeden oddział składający się z 30 ludzi.


Samuraje Yari
Opis: Samuraje Yari to podstawowa jednostka piechoty. Posiadają długą włócznię i średniej jakości zbroję. Najlepiej walczą w zwarciu i defensywie, wyglądając wtedy jak jeż. Potrafią oprzeć się jeździe.
Koszt: 200 F, 200 Żywności |Utrzymanie: 100 F, 100 Żywności

Yari Ashigaru
Opis: Najtańsza jednostka w grze, wyposażona w długie włócznie i bardzo słaby pancerz. Wywodzą się spośród chłopstwa i są niewykształceni. Bardzo chętnie uciekają z pola bitwy. Nie opłaca się ich kupować, chyba że na nic innego nas nie stać. Skuteczni przeciwko jeździe.
Koszt: 100 F, 100 Żywności |Utrzymanie: 50 F, 50 Żywności

Naginata
Opis: Formacja typowo defensywna. Posiadają bardzo ciężką zbroję oraz broń drzewcową, przypominającą kosy. Są powolne, dlatego w ataku mało efektywne. Dużo lepiej idzie im w obronie i powstrzymywaniu szturmów wroga.
Koszt: 400 F, 400 Żywności |Utrzymanie: 200 F, 200 Żywności

Samuraje No-Dachi
Opis: Są to samuraje, wyposażeni w wielki, dwuręczny miecz. Idealnie nadają się do przełamywania barykad wroga (zmuszając go do ucieczki), silni są w ataku.
Koszt: 500 F, 500 Żywności |Utrzymanie: 250 F, 250 Żywności

Kensai
Opis: Są to świetni wojownicy. Sami są w stanie powyrzynać całe oddziały wroga. Bardzo ciężko go zabić, ale jest drogi.
Koszt: 1000 F, 1000 Żywności |Utrzymanie 500 F, 500 Żywności

Ninja
Opis: Jest to elitarna jednostka, która potrafi dobrze się ukrywać, i jeszcze lepiej walczyć. Idealne do zadań specjalnych, np. atakowania generała wroga.
Koszt: 1200 F, 1200 Żywności |Utrzymanie: 600 F, 600 Żywności

Samurajscy łucznicy
Opis: Jedyna piechota łucznicza, która wspomaga piechotę. W razie potrzeby posiadają również lekkie miecze, którymi mogą walczyć wręcz w razie szarży wroga lub wyczerpania amunicji.
Koszt: 300 F, 300 Żywności |Utrzymanie: 150 F, 150 Żywności

Kawaleria Yari
Opis: Podstawowa jednostka jazdy w grze. Ich bronią jest długa włócznia, można powiedzieć że to Samuraje Yari na koniach. Nadają się do szybkich akcji przeciwko łucznikom wroga. Słabsze przeciwko Samurajom Yari i Ashigaru.
Koszt: 500 F, 500 Żywności |Utrzymanie: 250 F, 250 Żywności


Konni łucznicy
Opis: Wyposażeni są zarówno w łuki, jak i miecze. Do tego są szybcy i wytrzymali. Nadają się najbardziej do rozpraszania piechoty, których mogą bezlitośnie atakować z bezpiecznej odległości.
Koszt: 500 F, 500 Żywności |Utrzymanie: 250 F, 250 Żywności

Kawaleria Naginata
Opis: Ciężka kawaleria wyposażona w długą broń oraz średni pancerz. Idealna jednostka do oblężeń i przełamywania zaciekłych barykad wroga.
Koszt: 600 F, 600 Żywności |Utrzymanie: 300 F, 300 Żywności

Taran
Opis: Podatny na ostał łuczników, skutecznie niszczy wrogie umocnienia.
Koszt: 110 F, 110 Żywności |Utrzymanie: 55 F, 55 Żywności

Katapulta
Opis: Skutecznie miota podpalonymi pociskami wywołując rozproszenie wśród wrogich oddziałów, potrafi niszczyć budynki i mury na odległość.
Koszt: 110 F, 110 Żywności |Utrzymanie: 55 F, 55 Żywności

Dwurzędowce
Koszt: 600 F, 600 Żywności |Utrzymanie: 300 F, 300 Żywności

Trójrzędowce
Koszt: 1000 F, 1000 Żywności |Utrzymanie 500 F, 500 Żywności

Offline

 

#7 2012-06-26 11:28:15

Satsuma

Administrator

Zarejestrowany: 2012-06-25
Posty: 13
Punktów :   

Re: Mechanika gry

VII Objaśnienia

F - to waluta którą płacimy w grze.

Jak pisać posty?

Bardzo ważnym elementem gry jest zachowanie poprawnej pisowni postów, tak aby można było rozróżnić treści, które odnoszą się do gry i te które się do niej nie odnoszą. W czasie rozgrywki często musimy wcielać się we władców, dyplomatów, wojskowych - ważnych osób w naszym klanie - wypowiedzi kierujemy w imieniu tych osób.

Treść poza grą

Treść, która odnosi się poza grą oznaczamy znacznikami //.

Przykład:

//Ilość Twoich wojsk nie zgadzają się z danymi, które masz na Forum Prywatnym!

Jak z rekrutować wojsko lub wybudować budynek ?

Piszemy to w wątku który miałeś założyć: Działania , czekamy na dzień kiedy twoje państwo będzie zaktualizowane przez Administratora lub Moderatora (poniedziałek, środa, sobota) - w tedy wasze działania zostaną zatwierdzone i dodane do twojej struktury.
Jak wypowiedzieć wojnę klanu ?

Odnajdujemy dział Wojny i konflikty - znajdziemy tam wzór według którego możesz wypowiedzieć wojnę. Oczywiście możesz zaatakować bez takiej zapowiedzi ale postąpisz nie honorowo i nie godnie samuraja. Jeżeli chcesz podążyć tą ścieżką to napisz do Administratora o twoich planach wojennych.

Co się stanie gdy zabraknie mi pieniędzy lub żywności ?

Połowa twoich wojsk zdezerteruje przy następnej aktualizacji i wypowie ci wojnę lub zechcą się przyłączyć do innego klanu.

Jak mogę zawrzeć z kimś sojusz ?

Odnajdź dział dyplomacja i tam napisz stosowny temat.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB 1.2.23
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi

[ Generated in 0.088 seconds, 8 queries executed ]


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.glatorianie.pun.pl www.dolina-khorinis.pun.pl www.rysownik.pun.pl www.robole.pun.pl www.kareena-kapoor.pun.pl