Podążaj ścieżką samuraja...
Mechanika Wersja 1.0
Autor: Satsuma
Data Ostatniej Aktualizacji
I Wstęp
Samuraj to gra strategiczno-ekonomiczna. Polega ona na rozwoju militarnym i gospodarczym danego klanu. Możemy działać poprzez dyplomację, rozwój gospodarczy bądź zostawiać za sobą "spaloną ziemię". Rozgrywka rozpoczyna się w roku XVI-wiecznej, samurajskiej i feudalnej Japonii. Gracz wciela się w jeden z 10 samurajskich klanów i rozpoczyna swoje rządy.
Offline
II Stanowiska
Gra Samuraj podzielona jest na poszczególne stanowiska:
Główny Administrator
Obowiązki i Prawa
-prowadzenie gry.
-reklamowanie forum.
-reprezentowanie forum.
-pilnowanie porządku na forum.
-rekrutowanie do ekipy administracji i gry.
-banowanie użytkowników.
-zdjęcie rangi użytkownikowi.
-edycja regulaminu
-edycja mechaniki
-edycja stylu,wyglądu forum.
-usuwanie wulgarnych postów łamiących regulamin.
-przestrzeganie regulaminu.
- i wiele innych mniej znaczących rzeczy.
Administrator
Obowiązki i Prawa
-prowadzenie gry.
-pilnowanie porządku na forum.
-przestrzeganie regulaminu.
-rekrutowanie do gry.
-banowanie użytkowników.
-zdjęcie rangi użytkownikowi.
-usuwanie wulgarnych postów łamiących regulamin.
-prowadzenie wojen graczy.
-możliwość prowadzenia misji dla graczy.
Moderator MP
Obowiązki i Prawa
-pilnowanie porządku na forum.
-tworzenie i aktualizacje mapy gry.
-przestrzeganie regulaminu.
Moderator M
Obowiązki i Prawa
-pilnowanie porządku na forum.
-prowadzenie i stwarzanie misji dla poszczególnych graczy.
-przestrzeganie regulaminu.
Offline
III Dołączenie do gry
Chcesz dołączyć do gry to wypełnij odpowiedni wątek pod adresem:
http://www.clansamuraj.pun.pl/viewforum.php?id=27
Jeśli twoje podanie zostało przyjęte to możesz zacząć uzupełniać dział z twoim klanem według szablonów podanych w podpunkcie IV. Jeżeli twoje podanie nie zostało jeszcze sprawdzone to możesz zapoznać się z aktualną sytuacją panującą na forum. Jeżeli twoje podanie zostało odrzucone to zastosuj się do instrukcji podanej przez administratora i napisz podanie jeszcze raz.
Offline
IV Fora
Po złożeniu podania w dziale Przystąpienie do gry i zaakceptowaniu go przez Administratora możemy zaczynać uzupełniać fora swojego klanu. Wyszukujemy kategorie Klany i zakładamy w swoim następujące wątki które uzupełni Administrator:
Nazwa wątku: Informacje i polityka
Klan: ( nazwa Twojego klanu np. Imagawa)
Władca: ( przewodniczący klanu, nazwa musi być w klimacie gry)
Prowincje: ( uzupełni Administrator )
Nazwa wątku: Struktura gospodarcza
Obecny budżet: 50000F
Zyski:
z handlu - 0F
Wydatki:
Utrzymanie armii - 0F
Utrzymanie floty - 0F
STRUKTURA BUDOWLANA:
Spichlerz - 10000 żywności | +2500 żywności
Zagrody - 5
Koszary -
Stajnie -
Zakład maszyn oblężniczych -
Rynek -
Stocznie -
Nazwa wątku: Armia
Wojska lądowe:
Ilość możliwych do powołania oddziałów wieśniaków w razie ataku na klan - 500
Samuraje Yari:
Yari Ashigaru:
Naginata:
Samuraje No-Dachi:
Kensai:
Ninja:
Samurajscy łucznicy:
Kawaleria Yari:
Konni łucznicy:
Kawaleria Naginata:
Odziały z taranami:
Odziały z katapultami:
Flota:
Dwurzędowce -
Trójrzędowce -
Nazwa wątku: Działania
Działania podjęte przez (Tu pełna nazwa klanu)
Offline
V Budynki
Stocznie
Opis: Nie można sobie wyobrazić silnej floty bez tego budynku. Tutaj woduje się dumę floty okręt wojenny jak i szare transportowce. Nie wszystkie państwa posiadają stocznie ale warto tutaj wspomnieć o możliwości zlecenia budowy swojej floty innemu klanowi. Z stoczni dostajemy również dochód z handlu: 5.000 F
Koszty: 10.000 F, 500 żywności
Rynek
Opis: Wpływają one na dochody z handlu. Każda rynek dodaje 10.000 F z handlu
Koszty: 15.000 F, 1000 żywności
Spichlerz
Opis: Spichlerz to miejsce do przechowywania żywności. Wieśniacy składają tam swoje zapasy.
Zagroda
Opis: W zagrodach wieśniacy zajmują się produkcją jedzenia. Każda zagroda dostarcza 500 żywności
Koszary, stajnie, warsztat maszyn oblężniczych:
Opis: W koszarach szkoli się piechotę, w stajniach konnicę natomiast w warsztacie maszyn sporządza się tarany i katapulty.
Koszty: Koszary - 2.000 F , 300 żywności
Stajnie - 4.000 F , 600 żywności
Warsztat maszyn oblężniczych - 7.000 F, 900 żywności
Opis: Przeznaczony do obrony miast. Skutecznie powstrzymuje ataki nieprzyjacielskiej piechoty i konnicy. Budowla budowana jako obrona miast . Daje Dobrą przewagę w obronie ( co najmniej 2 krotną ).
Koszty: Koszty: 30 000 F, 1000 żywności
Offline
VI Armia
"Armia to podstawa każdego z klanu bez niej nie zdziałamy nic"
Jednorazowo rekrutujemy jeden oddział składający się z 30 ludzi.
Samuraje Yari
Opis: Samuraje Yari to podstawowa jednostka piechoty. Posiadają długą włócznię i średniej jakości zbroję. Najlepiej walczą w zwarciu i defensywie, wyglądając wtedy jak jeż. Potrafią oprzeć się jeździe.
Koszt: 200 F, 200 Żywności |Utrzymanie: 100 F, 100 Żywności
Yari Ashigaru
Opis: Najtańsza jednostka w grze, wyposażona w długie włócznie i bardzo słaby pancerz. Wywodzą się spośród chłopstwa i są niewykształceni. Bardzo chętnie uciekają z pola bitwy. Nie opłaca się ich kupować, chyba że na nic innego nas nie stać. Skuteczni przeciwko jeździe.
Koszt: 100 F, 100 Żywności |Utrzymanie: 50 F, 50 Żywności
Naginata
Opis: Formacja typowo defensywna. Posiadają bardzo ciężką zbroję oraz broń drzewcową, przypominającą kosy. Są powolne, dlatego w ataku mało efektywne. Dużo lepiej idzie im w obronie i powstrzymywaniu szturmów wroga.
Koszt: 400 F, 400 Żywności |Utrzymanie: 200 F, 200 Żywności
Samuraje No-Dachi
Opis: Są to samuraje, wyposażeni w wielki, dwuręczny miecz. Idealnie nadają się do przełamywania barykad wroga (zmuszając go do ucieczki), silni są w ataku.
Koszt: 500 F, 500 Żywności |Utrzymanie: 250 F, 250 Żywności
Kensai
Opis: Są to świetni wojownicy. Sami są w stanie powyrzynać całe oddziały wroga. Bardzo ciężko go zabić, ale jest drogi.
Koszt: 1000 F, 1000 Żywności |Utrzymanie 500 F, 500 Żywności
Ninja
Opis: Jest to elitarna jednostka, która potrafi dobrze się ukrywać, i jeszcze lepiej walczyć. Idealne do zadań specjalnych, np. atakowania generała wroga.
Koszt: 1200 F, 1200 Żywności |Utrzymanie: 600 F, 600 Żywności
Samurajscy łucznicy
Opis: Jedyna piechota łucznicza, która wspomaga piechotę. W razie potrzeby posiadają również lekkie miecze, którymi mogą walczyć wręcz w razie szarży wroga lub wyczerpania amunicji.
Koszt: 300 F, 300 Żywności |Utrzymanie: 150 F, 150 Żywności
Kawaleria Yari
Opis: Podstawowa jednostka jazdy w grze. Ich bronią jest długa włócznia, można powiedzieć że to Samuraje Yari na koniach. Nadają się do szybkich akcji przeciwko łucznikom wroga. Słabsze przeciwko Samurajom Yari i Ashigaru.
Koszt: 500 F, 500 Żywności |Utrzymanie: 250 F, 250 Żywności
Konni łucznicy
Opis: Wyposażeni są zarówno w łuki, jak i miecze. Do tego są szybcy i wytrzymali. Nadają się najbardziej do rozpraszania piechoty, których mogą bezlitośnie atakować z bezpiecznej odległości.
Koszt: 500 F, 500 Żywności |Utrzymanie: 250 F, 250 Żywności
Kawaleria Naginata
Opis: Ciężka kawaleria wyposażona w długą broń oraz średni pancerz. Idealna jednostka do oblężeń i przełamywania zaciekłych barykad wroga.
Koszt: 600 F, 600 Żywności |Utrzymanie: 300 F, 300 Żywności
Taran
Opis: Podatny na ostał łuczników, skutecznie niszczy wrogie umocnienia.
Koszt: 110 F, 110 Żywności |Utrzymanie: 55 F, 55 Żywności
Katapulta
Opis: Skutecznie miota podpalonymi pociskami wywołując rozproszenie wśród wrogich oddziałów, potrafi niszczyć budynki i mury na odległość.
Koszt: 110 F, 110 Żywności |Utrzymanie: 55 F, 55 Żywności
Dwurzędowce
Koszt: 600 F, 600 Żywności |Utrzymanie: 300 F, 300 Żywności
Trójrzędowce
Koszt: 1000 F, 1000 Żywności |Utrzymanie 500 F, 500 Żywności
Offline
VII Objaśnienia
F - to waluta którą płacimy w grze.
Jak pisać posty?
Bardzo ważnym elementem gry jest zachowanie poprawnej pisowni postów, tak aby można było rozróżnić treści, które odnoszą się do gry i te które się do niej nie odnoszą. W czasie rozgrywki często musimy wcielać się we władców, dyplomatów, wojskowych - ważnych osób w naszym klanie - wypowiedzi kierujemy w imieniu tych osób.
Treść poza grą
Treść, która odnosi się poza grą oznaczamy znacznikami //.
Przykład:
//Ilość Twoich wojsk nie zgadzają się z danymi, które masz na Forum Prywatnym!
Jak z rekrutować wojsko lub wybudować budynek ?
Piszemy to w wątku który miałeś założyć: Działania , czekamy na dzień kiedy twoje państwo będzie zaktualizowane przez Administratora lub Moderatora (poniedziałek, środa, sobota) - w tedy wasze działania zostaną zatwierdzone i dodane do twojej struktury.
Jak wypowiedzieć wojnę klanu ?
Odnajdujemy dział Wojny i konflikty - znajdziemy tam wzór według którego możesz wypowiedzieć wojnę. Oczywiście możesz zaatakować bez takiej zapowiedzi ale postąpisz nie honorowo i nie godnie samuraja. Jeżeli chcesz podążyć tą ścieżką to napisz do Administratora o twoich planach wojennych.
Co się stanie gdy zabraknie mi pieniędzy lub żywności ?
Połowa twoich wojsk zdezerteruje przy następnej aktualizacji i wypowie ci wojnę lub zechcą się przyłączyć do innego klanu.
Jak mogę zawrzeć z kimś sojusz ?
Odnajdź dział dyplomacja i tam napisz stosowny temat.
Offline